torsdag 27. november 2008

Mammabukser og doppler

Tenk det, tiden er inne for mamma bukser. Iallefall nesten. Men egentlig ser alt fælt ut akkurat nå, magen er så uforemlig. Er i den merkelige perioden, før magen blir noe gravidmage, fordi babyen inni er så bitte liten enda, men samtidig er den en del større enn før jeg ble gravid. Så de vanlige buksene mine deler magen, og jeg ser bare halvfeit ut. Lekkert rett og slett...

Mammabuksene er fine de, men når jeg setter meg, så blir magen omtrent flat, for strikken som skal holde magen på plass når den kommer for fullt er litt stram, så den holder liksom magen litt inne... Det ser ganske så interessant ut.

Jeg har bestilt et par bukser over ebay. Bestemte meg allerede etter sist jeg gikk gravid, om at neste gang skulle jeg ha stilige mammabukser. Så først prøvde jeg å bestille bukser på GAP sin side, men de sender ikke til europa, så da ble det GAP bukser på ebay isteden. Og dessuten myyye billigere. Betalte vel maks 350 kr per bukse med frakt.

Kjøpte meg en som passer fint nå, og et par som jeg skal ha litt seinere. Regner med at jeg kommer til å gå opp en størrelse i bukser etterhvert som magen vokser. Så da er det bedre å ha et par bukser liggende klar.

Jeg har i det siste vært utrolig bekymret, og tenk mye på at nå som jeg ikke er særlig kvalm lengre, og de ømme brystene har sluttet å fylles opp (jada, de ble ikke større denne gangen, heldigvis, det ble bare mer fyllmasse i dem), så har jeg blitt litt bekymret for at det ikke er noe liv der inne allikevel. Og siden jeg var usikker på om jeg i det heletatt kom på kontroll før den ordinære ultralyden, ettersom at sekretæren på jordmorkontoret her jeg bor, ikke var særlig behjelpelig med å finne time til meg før den ultralyden, så gikk jeg og var super bekymret. Det endte med at jeg forrige uke bestilte meg en "angelsounds" fra england. En slags doppler, som forsterker hjertelyden til babyen.

Forøvrig det beste kjøpet hittil. Jeg fikk den i posten i dag, og måtte jo bare teste den med det samme jeg kom hjem. Og gjett hva da!!! Jeg fikk høre hjertelyden!!! Verdens beste følelse. Er utrolig herlig å slippe å bekymre seg, og drive og vente til jeg skal på kontroller for å finne ut om jeg har grunn til å være bekymret.

Ble litt dyrere enn jeg hadde forventet, men absolutt verdt det. Fulgte med en kabel til pc, sånn at jeg kan overføre hjertelyden og lagre den på pc. Utrolig stilig!!!

2 kommentarer:

Maria sa...

Buksene så fine ut, er du fornøyd? Hehe, jeg har også planer om å være mye finere og kulere gravid denne gangen, fnis. Så fantastisk å kunne høre hjertelyden til gullet! ♥

rosin85 sa...

Ja, er kjempe fornøyd med den buksa som passer iallefall. Sitter som et skudd, selv om magen er litt uformelig akkurat nå!! Men gjett om jeg skal ha kulere klær denne gangen enn sist. Og nei, nei, nei til snekkerbukse! helt sant. (hvem er det forresten som har bestemt at bare fordi vi er gravide, så skal vi gå med snekkerbukse? Det ser forøvrig, etter min mening, bare søtt ut på smårollinger)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...