tirsdag 16. desember 2008

Vi har vært på ultralyd!!!

Fredag forrige uke kom bf nedover, for å bli med på ultralyd. Det var fantastisk å se han igjen! Rart hvor mye mer jeg hadde savnet han, nesten mer enn jeg trodde var mulig!
Vi dro ganske så rett til sykehuset, og ventet, og ventet og ventet. Det var kjempe kjedelig å vente på å komme inn. 40 minutt etter vi skulle vært inne ble vi hentet av en småstresset jordmor/lege (husker ikke hva hun het, eller hva hun var utdannet). Hun viste oss til et rom, og så ble hun borte igjen. Dette syntes vi var litt merkelig, og håpte hun kom tilbake etterhvert. Men vi begynte nesten å tvile på det, før hun kom tilbake omtrent 5 minutt etter vi hadde satt oss ned på rommet. Først pratet vi litt, og hun lurte på om jeg hadde noen spørsmål. Typisk nok husket jeg ikke noe av det jeg hadde tenkt å spørre henne om, så hun startet like så godt med ultralyden. Bf fikk sitte på pappa-stolen, med panoramautsikt til skjermen i taket. Tror det var ganske så uvirkelig for han, iallefall helt til nurket begynte å vinke til oss når vi fikk se det i 3D (blir vel mer riktig å si 4D, siden det var levende bilder, og ikke stillbilde). Tenk, lille skatten lå og vinket til mamma og pappa! Helt sprøtt!
Jeg var veldig spent på om hun greide å se hva kjønn det var på babyen, og hun sa hun ikke kunne love noe 100%, men sjekket grundig, og kom frem til et "mest sannsynlig" resultat.


Mest sannsynlig er det ei lita jente i magen min! Tenk så fantastisk heldige vi er! Da har jeg jo en av hver da. Er helt uvirkelig, og greier ikke helt å tro det.
På lørdagen var vi og gikk tur i byen, og da måtte jeg bare innom en butikk og kjøpe en liten hvit body hvor det sto "mammajente" på. Har ikke kjøpt noe til babyen hittil. Men ble virkelig skikkelig shoppehelg. Utvidet garderoben min litt også, med et par lekre nye mammabukser som satt helt perfekt, en mammasinglet, og et par topper til. Fant også en genser til kommende storebror, med "storebror" på. Og en bok han skal få etterhvert, om baby i magen. Kjøpte den som var avertert i siste Gravid bladet; "I magen bor en baby" og satser på at det blir suksess.
Bf hadde med liten pakke fra kommende farmor, med et par super søte bitte små votter til den lille jenta. Kjempe søte var de!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...