torsdag 14. mai 2009

37 fullgåtte uker!

I dag er jeg 37 fullgåtte uker på vei. Det er nå 3 uker og 3 dager, ca til termin.
Og veslejenta i magen er ikke regnet som prematur lengre. Det er rart å tenke på at jeg har en helt ferdig baby inni magen min. Og at om hun kommer nå, så er det ikke noe farlig. For meg kunne hun godt kommet ut og hilset på oss snart, men jeg har lovet min mor, å knipe igjen til iallefall 26.mai, fordi hun ikke er tilbake i byen før da. Det er hun som skal være med på fødselen, så jeg har vel ikke så mye valg heller akkurat.
Jeg var på kontroll hos legen igjen i går, og han og jordmor blir virkelig ikke enige om hvor på tabellen SF målet mitt egentlig er.
Jordmor sendte inn henvisning til vekstestimering på fredag som var, og jeg fikk brev i posten i går, om at jeg skal på vekstestimering den 19.mai kl 14:30. Jeg vet ikke helt om jeg gleder meg eller gruer meg, for jeg tror det er en veldig stor baby inni der. Iallefall så har hun veldig liten plass i magen min, legger seg godt tilrette, og ligger med hodet godt plantet i bekkenet, og rumpa så langt opp mot ribbeina mine som hun får til. Dette er naturligvis maks ubehagelig.
Så da blir det veldig spennende å se når jeg kommer på ultralyd på tirsdag, hvor stor hun egentlig er.
Min store last om dagen er tomater. Kunne sikkert spist en korg med tomater hver dag. Sånne små søte gode tomater. Det er ganske så ille, for drømmer nesten om det om nettene. Men er ikke det værste å ha dilla på det heller har jeg funnet ut. For tomater er kjempe sunt det, og fullt av antioksydanter og masse andre godsaker.
I dag var jeg innom en butikk, og fikk tak i de søteste små babyskoene til jenta. Har lett etter dem lenge, men der jeg har vært, har de bare hatt dem i store størrelser, og jeg ville ha den minste størrelsen, altså 0-6 mnd. Jeg ble ganske overrasket når jeg fant ut at de hadde dem her hvor jeg bor, og her har jeg ikke engang vært innom og lett etter dem.


Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...