tirsdag 19. mai 2009

Lille nydelig

Da har jeg vært på vekstestimering på sykehuset, og sett på lille nydelig i magen igjen. Hun er mye mindre enn det gutten var da han lå i magen, og er 2% større enn gjennomsnittet, ca 3200 gram nå, og vil bli ca 3600 gram ved termin.
Hun hadde det visst veldig bra i magen min, og det var masse aktivitet. Så nå er jeg ikke så nervøs for fødselen. Utrolig men sant!
Deilig å vite at babyen som kommer denne gangen er mindre enn gutten var når han kom. For da slipper jeg kanskje at fødselen stopper opp på slutten, sånn som den gjorde sist.
Fikk også planlagt litt i forhold til fødselen, at jeg ønsket minst mulig medikamentell smertelindring, badekar som smertelindring, og sist, men ikke minst, at det var viktig at jeg fikk være delaktig i avgjørelsene selv, og ikke blir overstyrt.
Jordmoren trodde dette kom til å gå kjempe bra! Satser på at hun har rett.

Her er lille nydelig i magen min:
Fikk også bildebevis på kjønnet. Det er virkelig ikke tvil om at det er ei lita jente i magen min! Enda godt, hva skulle jeg gjort om det hadde vist seg i dag, at det er gutt isteden for jente? hehe. Men heldigvis var det jo ikke det.

Har omsider fått pakket baggen, både til meg, og lille nydelig i magen. I dag er jeg 37+5 uker på vei, altså straks fullgåtte 38 uker. Så nå gjør det ikke noe om hun snart finner på at hun vil ut.


2 kommentarer:

Mizz S sa...

Så bra at du kan glede deg nå, og at hun hadde det bra inne i magen. Jeg venter ei lita jente selv, og det har plutselig slått meg nå at det kan jo hende de tok feil mtp kjønnet;)

Da blir det en liten gutt med mye rosa klær, for å si det sånn:)

Therese sa...

Det med kjønn er litt skummelt altså! Selv om det er likegyldig hva det blir, har man vel innerst inne en liten frykt for at de kan ha tatt feil, og du må ut på hasteshopping dagen etter fødsel for å erstatte de rosa kjolene med blå snekkerbukser :-D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...