mandag 1. juni 2009

Strikkedilla

Etter at nyheten om at det er ei jente som bor i magen min, kom ut, så virker det som om mange rundt meg rett og slett har fått strikkedilla. Og er ikke uten grunn da. For hva er vel ikke søtere å strikke på enn små rosa plagg?
Mamma har blitt ferdig med et nydelig hentesett til sitt nye barnebarn. Og nå er det vasket og snart klart til å puttes i stelleveska. Gjenstår bare å montere knapper på buksa, så er det helt ferdig. Og det ble rett og slett nydelig! Jeg gleder meg til å prøve det på vesle jenta.
Har satt sammen et antrekk som hun skal ha på seg når vi skal hjem, bestående av det nydelige settet fra mamma, en søt liten blondelue, en lyserosa body (fra memini) og et par bitte små kanintøfler.


Mamma gir seg jo ikke bare med det hentesettet, for hun er produktiv den damen der. Hun holder på med kjole til jenta nå, og har paralellt med at hun har strikket hentesett, strikket en helt utrolig myk og nydelig sommerbody til jenta. Den tror jeg blir helt fantastisk å ha på. Og så er den jo så søt!

Jeg har strikket litt selv også, det er koselig å ha noe som får tiden til å gå. For det har lett for å bli lange dager, og iallefall nå som det bare er 6 dager igjen til termin.

Begynte med denne jakken i høst, og brukte lang tid på å få den ferdig. Men det er omtrent den letteste jakken man kan strikke, for er bare rillestrikk, og hele jakken er strikket i en del.

Noe raskere gikk det å strikke denne søte lille kjolen. Er kjempe stolt av den, og det tok meg bare 2 uker å få den ferdig. Litt kontrast i forhold til hvor lang tid jeg brukte på jakken. Men måtte nesten ha et permisjonsprosjekt. Forrige uke fikk pappa montert opp stellebordet på badet. Så nå er faktisk alt klart til hun skal komme. Tror ikke det er mye som gjenstår, annet enn litt rydding og sånn. Det er forsåvidt et lite prosjekt for seg selv, den ryddingen. For når jeg først begynte å ordne til inne på badet, så måtte jeg jo gjøre det skikkelig. Og det endte med et kaos uten like, for gikk igjennom alle skaper og hyller, og fikk kastet masse gammelt rot. Men det ble ganske så bra tilslutt.

På veggen ved siden av stellebordet, har jeg hengt opp en oppbevaringslomme, til å ha bleier i.
Inni stellebordet er det en hylle, hvor jeg har satt diverse stelleartikler, som sjampo og badesåpe fra babyserien til bodyshop. (må innrømme at jeg allerede har smugprøvd dem på gutten min, og de lukter kjempe godt!) Har også satt opp de søte tøflene fra Lisbeth Dahl, som pynt. De er nok litt store til henne med det samme, så da kan de like så godt stå som pynt, og gjøre nytte av seg allikevel.
Og så er det jo stellekremer og sånn, som står på resten av hyllen.
Siden det er jente, så er jo temaet, også her, rosa. For alt det er verdt.
Så har fått tak i rosa trekk til stelleputen også. Og oppblåsbar stellematte, med gode kanter, sånn at hun vil ligge stødig og godt på stellebordet.
Det hele er jo praktisk plassert like ved vasken, så jeg har alt innen rekkevidde. Utrolig praktisk!

Nytt magebilde, som er sommerkledd i anledning det plutselige væromslaget vi har hatt denne helgen. Helt fantastisk! Men dessverre også blitt solbrent, midt på magen. Av den enkle grunn at jeg glemte å smøre meg i går. Så sånn kan det gå.
Magen har sunket masse masse, og jeg tror virkelig ikke at magen kan bli noe særlig lavere enn den er nå.

4 kommentarer:

Lady E sa...

Så mye nydelig klær!!

Og en flott mage og kjempe fin stelle plass du har fått i stand :)

Stine sa...

Nydelige klær:) Fått masse strikkaklær her også, men heldigvis i forskjellige str, så alt ikke blir for smått samtidig :p

Anonym sa...

heisann ;) Utrolig fint det blei på badet ditt! Er på jakt etter eit slik stellebord...lurer derfor på hvilket merke er det og hvor har du kjøpt det?;D

yummy mummy sa...

Jeg kjøpte selv stellebordet brukt, så vet ikke hva merke det var. Har også rukket å selge det igjen siden det var i bruk her.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...