tirsdag 18. august 2009

Hermeleken og lilla monstre

Rampegutten min hadde fått det for seg at han absolutt ikke skulle i barnehagen i dag. Det var det første han sa når han sto opp. "mamma, i dag skal jeg ikke i barnehagen altså, for jeg har så vondt i magen".
Jaha, tenkte jeg. Og måtte jo spørre hvorfor han hadde vondt i magen. Først visste han ikke helt hva han skulle svare. Og jeg kunne se at han tenkte veldig hardt der han sto i bare trusa, og pønsket fælt på hva han skulle si.
Nei, sa han etter han hadde tenkt seg om en stund. Han hadde så vondt i magen, fordi det lilla monsteret hadde slått han så hardt i ansiktet, at han datt på siden. Og så måtte han ha plaster helt ned til tærne. Men jeg kunne ikke se det lilla monsteret altså, for det hadde forskjellige farger, og byttet farge når jeg ikke kunne se det. Det var faktisk helt sikkert monsteret, for han var på utkikk etter oss. Så derfor kunne han umulig gå i barnehagen i dag.
Vesle nydelig syns det er STOR stas med hermeleken. Bestefar har hatt det veldig gøy med å lære henne å si "bmmmmm", for da kommer det masse masse bobler, og skikkelig masse sikkel.
"aguuuuu" er også veldig kjekt syns hun.

1 kommentar:

Elin sa...

Flott blogg du har:) Gleder meg til å følge med her:)
Hilsen GodguttensMamma:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...