fredag 14. august 2009

It's all about the details

Var på shopping med ei venninne og hennes nydelige lille datter i dag. Og da ble det shoppet litt av hvert. Og nå er jeg veldig så fornøyd!
Vi hadde en photoshoot inne på stellerommet på kvadrat av våre herlige små nurk. Sånn innimellom shopping, og kakepause.
Og så fikk jeg oppgradert vognen min litt. Den ble veldig lekker. Rett og slett!Jeg kjøpte nemlig Simo Softline, barnevognskant, i rooooosa.Og rooooosa koppholder. Har nemlig tenkt på det når jeg har vært ute og gått tur, at jeg i grunnen skulle hatt noe å hatt flasker i, sånn at jeg slipper å stoppe for å drikke. Og denne praktiske søte saken, har plass til 2 flasker eller kopper, og rom for lommebok, nøkler og kamera midt på. Rett og slett utrolig praktisk! Lille nydelig koser seg i vippestolen sin, med lekebøyle, og ranglesokker.
På veggen nede i gangen har jeg laget minnerammer, inspirert av et blad jeg abonomerer på. Her har jeg limt inn ultralydbilde, magebilde, den første bamsen, bodyen hun reiste hjem i, en liten lue, med teksten "before you ask, I'm a girl", nyfødt bilde, mor og barn bilde, kortet som var i sykehus trallen hennes, navnelappen hennes, de små tøflene hennes og et bilde av henne nå.Har laget lik minneramme til storebror, med omslagsskjorten han reiste hjem i, lua han reiste hjem i, ultralyd bilde og magebilde, den første bamsen hans, mor og barn bilde, nyfødt bilde, kortet som var i sykehustrallen hans, armbåndet fra sykehuset, samt et bilde av han når han var 2 mnd, og kanintøflene han hadde.Litt av den nye pynten jeg har fått tak i på kremmerhuset, så nå ser det sånn ut hjemme hos oss. Et par gamle barnesko har fått plass midt på stuebordet, sammen med en vase og falske blomster fra kremmerhuset.Speilet sto egentlig på nattbordet mitt, men har kommet opp i gangen, sammen med en vase med falske roser, og den søte gamle telefonen (som ikke virker).Matchende rammer fra Lisbeth Dahl med bilde av mine søte små i. Porselensfatet har telys og rosa glasspynt.Gravidbildet tatt på Fame, en rosa vase, og et par telysestaker fra Kremmerhuset.På hyllen står et bilde av meg og storebror, en telys holder, og under henger to gullrammer med bilde av mine to søte små.Et bilde min søster egentlig har malt til barnerommet, har kommet inn på stuen, med et skilt fra Kremmerhuset, og en ramme med bilde av mine to søte små.En ramme som egentlig hang på rommet mitt, har kommet på stuen, med et skilt over.En vakker serviettholder, med søte servietter, et speilbrett med telys og krone, og en skål med deilige store drops.I seksjonen har jeg satt et bilde av meg og lille nydelig, en søt lyseblå lykt, med et par lysestaker. Jeg kjøpte ensfargede putetrekk på Kremmerhuset, tok på et strykemerke og sydde på blondekant.En fasinerende gammel bok, fra slutten av 70-tallet, som blandt annet inneholder oppskrift på hjemmelaget morsmelk erstatning.

"Hvis ammingen skulle gå i stå, eller hvis det er blitt slutt på morsmelkerstatningen, kan man selv lage en morsmelkerstatning:

Hjemmelaget morsmelkerstatning (2dl)

1 dl vann

1 dl h-melk

2 ts maisennamel

2 ts farin eller druesukker

1/2 ts soya margarin

Visp sammen kaldt vann og melk, maisennamel og sukker. La blandingen koke opp. Tilsett margarin. La det trekke i 2 min på svak varme. Avkjøl til spisetemperatur. "

4 kommentarer:

Therese sa...

Utrolig flott minneramme med klær og bilder! SÅNN skal jeg også lage til mine :-))

Gunnemor sa...

Vennen min. Så koselig du har gjort det. Du er kjempeflink, og dette så veldig bra ut. Oppgraderingen av vogna var også kul. Du greier dette, og har tæl i deg til å gjøre det bra i hverdagen din. Kos og klem mamma!

Lady E sa...

BLoggen din er jo så flott, hvorfor skal du slette den?

rosin85 sa...

Skal ikke slette den, bare fikse den opp litt ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...