onsdag 26. august 2009

Trass og håravfall

Barna mine er somregel kjempe søte, og noen prakteksemplar av noen bitte små mennesker. Men bittesmå mennesker kan også bli fryktelig sinte har jeg fått erfare. Senest i dag.
Min kjære lille prins(vilikke) hadde bestemt seg for å bli hjemme i dag. Han hadde ingen forklaring på hvorfor han ikke ville i barnehagen. Han ville helt enkelt ikke.
Så jeg sa han kunne få med seg en leke. Det pleier alltid å være stas å ha med egne leker i barnehagen (selv om vi har opplevd noen ganger at leken som var med i barnehagen har blitt mystifistisk borte, og siden mammaen ikke alltid får med seg at det er med leke, så er det ikke alltid det er navn på lekene).
Han valgte ut en fin rød racer bil (Rorri racerbil, for de som kjenner til barnetv serien). Denne sto det navn på fra før av, så da var det jo greit.
Så skulle mammen bare få på han, og lillesøster yttertøy, og så skulle vi dra. Men prins(vilikke) ville ikke ha på seg genser. Han ville bare ha på t-skjorte. Jeg tenkte dermed at jeg var lur, om jeg foreslo at han fikk velge mellom enten å ha på genser, eller t-skjorte. Det er tross alt begynt å bli høst, og gutten har vært forkjølet noen dager, så litt mer enn t-skjorte er lurt når det ikke er mer enn 16 grader ute.
Men nei, om han skulle ha på seg genser, så ville han iallefall ikke i barnehagen. Og ikke jakke heller ville han ha på. Akkurat i dag var det gjerne ikke så pedagogisk å la han vinne den kampen, men for å i det heletatt få han i barnehagen, så ble det dessverre en veldig lite pedagogisk start på dagen. Og min lille prins (vilikke) var veldig så fornøyd der han gikk stolt til barnehagen med t-skjorte, OG rorry racerbil i sekken sin.Det er ikke bare storebror som vet hva han vil. Vesle søte prinsessa mi hadde tydeligvis bestemt seg for at søvn var oppskrytt.
Vi var en tur i byen i går, og fikk tak i pyntebånd til invitasjonene til barnevelsignelsen hennes, og den som bare sov på bussen inn til byen, var hun. Bussturen inn til byen tar ca 15 minutt, maks 20 minutt. Etter det var hun våken, og kunne aller helst tenkt seg litt pupp. Så turen til byen ble kort, men jeg rakk å få gjort alt jeg skulle, og bittelitt til. (les: kjøpt meg leppestift fra Bodyshop, en sånn fancy pleiende variant, og en ny lipgloss). Men i løpet av de 2 timene vi var i byen måtte jeg både amme og bytte bleie, så var faktisk en veldig kjapp tur.
Når vi kom hjem, håpte jeg jo at hun kanskje ville sove, men hun skulle bare ha pupp. HELETIDEN. Rakk så vidt å hente storebror i barnehagen, før hun skulle ha mer pupp. Og kapitulerte totalt en time på ettermiddagen i går, så tilsammen regnet jeg ut at hun nok ikke sov mer enn 1 og en halv time på dagen. Og det er lite, når hun ikke er 3 mnd engang.
Mesteparten av kvelden ammet jeg, og først halv 12 sovnet hun.
Bildet tok jeg kl 22 i går kveld, LYS våken var hun. Må bare ta med dette bildet, av denne super søte bodyen prinsessa har fått av sin venninde Emilie (bilde av henne i et tidligere innlegg i bloggen). Bodyen er fra Cubus, og god i størrelsen. Med søt tekst: "If you think I'm cute, you should see my mum".De sier at rundt 3 mnd etter fødselen hender det at man mister litt hår, pga ubalanse i hormonene, og div andre årsaker.
Men her er det ikke små mengder hår som detter av, det er never fulle av hår, DAGLIG! Og overalt i huset, finner man sånne lange krøllete hårstrå. Fordi jeg jo røyter MASSE. Har fått tips om å prøve div som noen dyre sjampooer fra frisør, og også b-vitamin. Tror jeg prøver sistnevnte først, og ser om det hjelper.
Er heldigvis ikke krise foreløpig, for har plenty av hår og ta av. Bare litt bekymret for hvor lenge det vil fortsette slik. For da må jeg snart vurdere parykk.

1 kommentar:

Gunnemor sa...

Hei vennen min. Det er b vitamin i kjøleskapet, hvis du ikke har funnet den, og jeg må si det er veldig kjekt å lese om de små hverdagslige tingene du skriver. Jeg er så glad i deg, og stolt over å være din mamma. Klem til deg kjære datter og mor til to søte små englebarn, og ikke bare er engler, men også barn.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...