onsdag 16. september 2009

I flyttemodus

Da var vi i full gang med pakking og flytting, og det blir lite tid til blogging.
Høsten har som smått kommet, og voksiposen er for liten, så da skal lille søte prinsessa ha denne lekre vogn/bilsete posen fra going.no, mens hun enda har god plass i baggen.
Posen er i rosa fleece, med brodert krone på, perfekt til en liten prinsesse! Noe av det kjekkeste gutten min vet er å gå hjem fra barnehagen, ikke bare fordi han skal hjem fra barnehagen, men også fordi å gå hjem fra barnehagen er et lite eventyr i seg selv. Finnes det vel noe mer spennende å gå på muren, og være den høyeste i "hele verden"? Og iallefall er det spennende når han får overtalt mammaen til å ta turen innom en lekeplass, så han kan disse litt, eller rusje litt. Vi bruker ofte opp til en times tid på å komme oss hjem fra barnehagen, noe som normalt ville tatt 2 minutt. Men for en liten gutt, på 4 og et halvt år, som forøvrig mener han er den sterkeste i hele verden. Så går det ikke ann å gå på veien, det skal klatres og utforskes, og smakes på (ja, han smakte faktisk på en blomst her om dagen. Håper bare at det ikke var en snegle som hadde snodd seg over den, eller en katt som hadde tisset på den)Når det gjelder flytting, så demonterte jeg sengen min i går, og i en av skoffene, fant jeg denne "søte" krabaten. Den var heldigvis død. Var nesten litt spennende å ta bilder av den, og sånn. Men det var ikke fullt så spennende, når jeg sjekket under sengen, for der var det en sprell levende edderkopp, av samme størrelse. Og siden den ikke var stein død, var den stein kjapp!
Gutten min er en skikkelig bil gutt! Han har sikkert 150 småbiler MINST i samlingen sin. I alle varianter, farger og størrelser. Jeg har hittill bare trodd at en bil var en bil. Meeeeen produsenten av siste bilen han fikk, mener faktisk at en bil ikke bare er en bil. Det er en pedagogisk leke. Og som seg hør og bør, har de trykket årsaken til at akkurat denne leken er en pedagogisk leke. Ved å leke med akkurat denne bilen, trener nemlig barnet sin hånd og øye koordinasjon, og leken utfordrer dessuten barnet til fantasifull lek.
Når man flytter, finner man mye rart på loftet. Som denne dukkevognen, som er 20 år gammel. Og som jeg selv fikk når jeg var lita. Denne skal pusses opp, og prinsessa mi skal overta den når hun blir gammel nok. Inntill da, skal den stå til pynt på det nye barnerommet. (fortsettelse følger)Etter at sengen min ble demontert camper vi, hele gjengen, oppi sengen til prinsen. Han har heldigvis dobbeltseng. Og det er trangt, men kooooselig! Hva er vel herligere, enn å våkne opp til en buseboble.... (grønnt snørr, som blåser seg opp til boble når man puster med nesen).Litt av det ene flyttelasset mitt... Meg og prinsessa i flyttemodus... I en gammel babybjørn (som forresten er veldig veldig veldig vond å gå med...fordi tyngdepunktet er helt feil)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...