onsdag 2. september 2009

Prinsessa er 3 mnd gammel!

Da var dagen kommet, og veslejenta mi er blitt 3 mnd. Det er sprøtt å tenke på at hun har vært hos oss i 3 mnd, men at hun allerede nesten har levd i ett år. Så derfor ble det litt feiring i dag, med ny leke. Den var stas, og så smakte den ganske så godt også.

Prinsessa har på seg genser og body fra benneton, og bukse fra Assesorize. Jeg har veldig mye rosa til henne, men noen ganger er det litt gøy å kle henne i litt tøffere klær.I dag ble jeg ferdig med invitasjonene til den store dagen hennes. Jeg har mekket dem i photoshop, og hadde bare å knytte på bånd. Jeg valgte et tynt hvitt silkebånd, og et lys lilla satengbånd. Sommerfuglen har fått glitter på seg, for å gi litt ekstra effekt. Så de går i posten i morgen.Jeg skal putte de fleste invitasjonene inni konvoluttene med takkekortene for barselgavene. Jeg bestilte dem fra http://www.optimalprint.no/, men de er også laget i photoshop. Konvolutten ved siden av, er den størrelsen jeg var sikker på at de passet oppi. For jeg var sikker på at jeg hadde bestilt A6 størrelse, men neida, de var i A5 størrelse, og dermed dobbelt så store som de ferdig frankerte konvoluttene jeg brukte en hel formue på å kjøpe på posten, fordi det ikke sto noe pris når jeg kjøpte dem, og jenta vrælte i vogna, og jeg bare ville komme meg hjem. Typisk meg, har jeg jo skrevet navn på konvoluttene, og puttet inni invitasjonene, så det bare skulle være å hive oppi takkekortene. Men nå må jo det revurderes. Og hva som skjer med de dyre ferdigfrankerte konvoluttene aner jeg ikke. Vurderer å begynne å skrive brev. I dag begynte vi å trene litt mer intensivt på å spise av flaske. Jeg pumpet ut 70 ml fra det ene brystet, etter hun var forsynt. Og testet ut ny flaske fra http://www.4mom.se,/ en kjempe søt flaske med tekst på i samme merke som smokkene hun bruker. Men det ble hun ikke så glad for, og var mer eller mindre super sinna, og veldig skeptisk. Jeg gav opp etter hun hadde fått i seg 40 ml, og heiv resten i kjøleskapet, så får hun få det i morgen. Det er en stor fordel at hun tar flaske nå når jeg har begynt på skolen igjen. For det var meget travelt å ha henne med seg i går kveld. Og så er det bare 3 timer, en kveld i uka. Søsteren min har sagt hun stiller opp som barnevakt til begge mine to søte små. Men forutsetningen for at prinsessa kan bli hjemme, er jo at hun tar flaske.Hun ble imidlertid helt svett av det styret med flaske, og var mega lettet når hun fikk ekte vare heller. Barnet mitt er tydeligvis overbevist om at bryst er best.Og så sovnet hun da. Med smokk og smekke og gulpeklut. Smekken fikk hun i gave av en barndomsvenninde av meg. Kjempe søt rooooosa smekke med Labolina på.Etter et kveldsbad var hun veldig så blid! Og sove, nei, det skulle hun jo så klart ikke. Og ikke skulle hun ha mat heller. Bare spise på hendene sine.Og kose med storebror. De kikket på barneTv sammen. Men kameraet er mye mer spennende syns prinsessen.Et bilde av meg og prinsessen tatt før i dag. Nydelige jenta mi!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...