torsdag 1. oktober 2009

Vi har flyttet!

Da var den lille prinsessens store dag over. Midt oppi flyttingen var det nemlig barnevelsignelse. Og planlegging, og flyttingen ble lagt litt på is, når det sto på som værst med planleggingen av dagen til prinsessen. Hun var ei nydelig lita dukke, og oppførte seg helt eksemplarisk!Ekte søskenkjærlighet! Storebror var kjempe stolt av den nydelige lillesøsteren sin. Og "snek" seg med på photoshooten vi tok i stua.Jeg hadde pyntet meg med ny kjole for anledningen. En søt sak, jeg fant på salg på Espirit. Og så klart en sånn stilig hårpynt, litt i ekte sex og singelliv stil, fra Cecilie Mellie. Falt pladask for den! Og følte meg så eksklusiv med den i håret! Og ikke minst, så passet det jo så fint til temaet for dagen som var rosa. Så klart...Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten familien min. De stilte opp, og hjalp meg med de siste forberedelesene. Foreldrene mine mekket maten, og søsteren min fikset bordkortene, og blomstene. De nydelige blomsteroppsatsene! Hva er vel ikke bedre i slutten på september, enn å nyte den begynnende høsten. På søndag var vi nemlig på en badestrand. I ført fullt regntøy, men på en eller annen merkelig måte, så greide de søte små å bli gjennomvåte! Men det er gjerne ikke så rart allikevel, når de omtrent badet i sjøen. Vesleprinsessen og mammaen holdt seg heldigvis varme og tørre. For som den hønemoren jeg er, så hadde jeg kledd vesleprinsessen kjempe godt! I ført strømpebukse, ullbukse, body, genser, hviiiiit teddydrakt med for, og lue. Tenker det er bedre at hun er litt varm, enn at hun fryser. Og var jo faktisk litt surt den dagen også. Men super koselig! Nå tipper straks minsteprinsessa 4 mnd. Og siden hun er fast bestemt på å få pupp hver andre time, stort sett hele døgnet, så har vi som smått begynt med litt smaksprøver. På både gulrotpurre, frukt purre, og nå litte granne grøt. Men er snakk om små mengder, og de faller ikke heeeelt i smak. Så det kommer vel mer utenfor munnen, enn det gjør i magen.I dag har vi vært hjemme hele gjengen, fordi prinsen har vært syk. Det startet i natt, med super hovent øye, med gult puss. Og eskalerte i morges, med oppkast, hele veien fra sofaen på stua, til badet. Og ingenting kom i do. Mammaen fikk en ekstra grunn til å vaske leiligheten grundig. Og prinsen var storfornøyd med en kose dag hjemme med lillesøster.
Vi har også kommet ganske godt på plass nå. Og tør påstå at det begynner å bli ganske koselig hjemme hos oss!
Meeeen ganske sprøtt å tenke på at jeg bor helt alene i egen leilighet, med mine to søte små.

1 kommentar:

Lillebølla sa...

Så flotte bilder du tar:) Fant bloggen din på babyverden og har vært innom og sett på bilder av dine søte små:)


Klem Lillebølla

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...