onsdag 6. januar 2010

Gullkorn fra barnemunn

Søte små, sier mye rart... Og prinsen min er intet unntak.
Omtrent daglig kommer det nemlig nye morsomheter fra han.
Jeg prøver som best jeg kan å skrive ned de jeg husker.
Og er er noen...

Mens jeg gikk gravid nå sist, så skulle jeg forklare at gutten min også hadde ligget inni magen min, sånn som babyen gjorde da.
Han kikket lenge og vel på meg, før han plutselig spurte: "mamma, hadde du spist meg da??"

"Når babyen sparker, får du vondt i hodet” (mens jeg var gravid)

”Mamma, eg ska gifte meg i morra. Med Svea. Og hun skal komme hjem hos meg når eg har bursdag”

”Bestefar er ikke gammel. Han er ny. Faktisk nykjøpt”

"stedet på kroppen hvor halsen henger fast til kroppen heter mat-svelget”

”melis er godt for mennesker”

”mamma, du kommer til å få lange runde negler. Det e en bok i barnehagen som sier at damer får lange runde negler når de ikke klipper dem”

”mamma, huset vårt kommer til å drukne, hvis det kommer mer snø”

”noen voksne e små, og noen voksne e store. Tante e både litt stor, og litt liten i seg. Men ho e ikke så stor som de andre, for hu e bare 30 meter.”

Og så en episode jeg tror jeg aldri glemmer.
Jeg hadde akkurat kommet hjem fra sykehuset, med prinsessen.
Og skulle amme.
Gutten får øye på ene brystet mitt, og utbryter: "mamma, du har jo kjeeeeeeeeeeeempe store pupper"
Og like etter begynner han å synge:
"Melke ku, du og du,
la nå melken strømme.
Når den står, snart vi får,
tykk og deilig rømme.


Min lille linselus

4 kommentarer:

Lina sa...

Hahaha...jeg dauer!! :D
Gleder meg til gutten min begynner å prate!!
Fine unger og fin blogg!

Lina aka Snap

Gerd-Marie sa...

Han er helt genial altså! Ha, ha, ha!

isabel sa...

haha, jeg skrattler her.
spesielt av melkeku episoden!


gleder meg til vår begynner å prate litt mer!

Gro sa...

hehehehe! Nå sitter jeg her og ler for meg selv- dette var jo bare fantastisk bra kommentarer!! For en fantastisk herlig gutt du har :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...