tirsdag 16. februar 2010

Bake fastelavens boller

Hatt en super helg med mine to søte små!
Lørdag var vi ute en tur, med supertante, og kjøpte sånne fjær med masse farge på, som vi skulle bruke til å feste på bjørkekvaster.
Var kjempe koselig å gjøre noe helt annet enn vi pleier. Og rampen var faktisk veldig engasjert veldig mye lengre enn jeg hadde trodd han ville være.
Så nå har vi koselig fastelavenspynt på stua vår!Og siden det var fastelaven på søndag, måtte vi jo bake boller. Men ikke hvilke som helst boller.
Jeg ville ha boller med vaniljekrem inni.
Storebror baker, mens lillesøster smaker.Hun var så ivrig på å smake, at hun flere ganger var på vei opp av stolen sin, og skulle helst ha slikket litt på hele deigen tror jeg.

Jeg tenkte jo at jeg skulle kjevle ut, og at rampen skulle hjelpe meg med å dele opp, og ta på krem. Men han var av en annen oppfatning, og skulle "skjælve". Og siden det var han som skulle bestemme, så måtte jeg bare finne meg i det.

Var ikke helt greit å få til å lage firkanter, og legge på krem. Og når de var ferdig stekte, var kremen egentlig for lite fast, så den smeltet inni bollen, og ble ikke til sånn som jeg hadde tenkt, med kremfyll. Men de smakte innmarig godt da, iallefall i følge rampen. Og enda bedre ble de med melis strø, og enda mer krem inni.


Se så flink! Jeg har fått en liten hjelper. Helst skal hun bæres hele tiden. Men om hun får holde på noe post, eller blad eller bruksanvisning, så går det fint å bare stå og holde opp oppvaskemaskinen for mamma også. Egentlig hadde hun veldig lyst til å hjelpe meg med å vaske dem enda bedre. Men jeg tror ikke at det er så veldig hygienisk med babysikkel på alle de rene glassene og skjeene.
Linselusa mi!!!!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...