tirsdag 6. april 2010

Endelig ferdig

For de som husker, så la jeg ut et strikkeprosjekt for en stund siden, en bukse jeg skulle strikke til rampen min.
Vel, den ble endelig ferdig, i dag!

Om jeg tør si det selv, så ble den ganske kul! En skikkelig guttebukse.
Sjørøvermønsteret er strikket inn i buksen, og ikke brodert på, fordi jeg tenkte det var minst arbeid sånn. Men jeg skulle bare visst hvor mye ekstraarbeid det var å strikke inn mønsteret sånn, og hvor mange tråder som skulle festes etterpå.
Så den måten der anbefaler jeg nok ingen å strikke en slik bukse på, med mindra man har veldig veldig lyst på veldig mye mer arbeid enn nødvendig.
Se så kul den er på!
Men rampen var naturligvis veldig i tvil om han skulle bruke den i det heletatt, for Linus i barnehagen hans, har jo ikke sånn bukse. Og da kan jo ikke rampen bruke den heller!
Dessverre har ikke rampen så veldig mye valg akkurat der.
Når mammaen har brukt så lang tid på den buksa, så må den nok brukes litt også.
Nå er vel påsken over, og her er litt bilder av vår påskepyntede leilighet. Fant ut jeg måtte legge ut bilder før pynten blir lagt vekk igjen.
Lysestaken har fått gule lys, og karseboksen som rampen lagde i barnehagen i fjor, skulle vel strengt tatt hatt karse i seg i år også, men det rakk vi ikke gjøre i år. Så den ble stående tom på kommonden den.
Fastelavensriset som rampen og super-tante pyntet før fastelaven, har blitt påskepyntet den også, med små dekorative påskeegg. Og de ekstra påskeeggene som vi ikke fant plass til, ligger på bordet, som påskepynt.
Siden det er påske, har jeg jo naturligvis også vårfarge på duken, og påskeservietter.
Kjøpt for 6 år siden, og først nå ble de oppbrukt. Halveis av prinsessa, som har revet dem i stykker. Men allikevel, neste år blir det nye servietter! *glede seg*
Og i vinduene ligger nostalgiske påskeegg, som er enda eldre enn påskeserviettene mine.
Og den funky påskekyllingen rampen begynte på i barnehagen, som vi fullførte hjemme.
Den er ikke så veldig påskeaktig, men veldig kul. Og helt klart laget av en veldig flink gutt på 5 år, som ville den skulle være rød og ha lilla hodefjær.
Rampen koser seg med sin 10. is denne helgen.
Han er nesten kvitt vannkoppene nå, og mange har fått skorpe på, og noen har tørket inn.
Flinke gutten min!

4 kommentarer:

Fru Mæla - Mer enn bare ord - sa...

ÅH!!! Den var jo bare überkul!!! Genialt - du er flink!

Og SÅ koselig du har det hjemme :)

mummimamma sa...

STIIIIILIG bukse :) :) Så flink du e, sko ønske eg og kunne strikke!!

Isabella sa...

ÅHHHH så kul!
Må ordne meg en sånn i voksen størrelse hehehe

(Var hekta på ting med dødningshoder før) :P

atinybitofheaven sa...

Thihi... søtingen!! Så utrolig flink du har vært... jeg kan bare drømme om å få til noe sånn :-)

Klemmer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...