tirsdag 8. mars 2011

Dukkeklær til My Little Babyborn

Tullemor fikk en søt My Little Baby born dukke (pluss et par til, og en til jul, i samme størrelsen som baby born dukka) til 1 års dagen sin, og har i det siste begynt å interessere seg veldig for å kle av og på dukker.
Men siden dukkene hennes er så små, så er det ikke så lett å få tak i klær til dem, som passer.
Så da har jeg strikket og sydd litt de siste dagene, og her er resultatet.


Jeg har sydd en bitte liten omslagsgenser. Tullemor hadde en body som knappene var ødelagt på. Så da klippet jeg den, og brukte stoffet der.
En av armene klippet jeg i to, og det var faktisk stort nok til å bli begge armene på dukkegenseren.
Jeg ble ikke så fornøyd med sømmen på den, og stoffet ble litt rart der jeg sydde. Men er jo bare første forsøk.
Har også strikket truse og strømper, etter en oppskrift jeg fant på nettet, som var til vanlig baby born dukke.
Måtte tenke litt for å få det til å stemme med antall masker og mønster og sånn. Trusa ble litt stor, men fordelen er at da passer den til flere av dukkene hennes.


I går ble buksen ferdig.
Jeg har strikket en sparkebukse uten fot, på frihånd.
Skummelt skummelt!!! Men det gikk veldig bra da. Var bare å tenke seg frem til hva ca det skulle være mtp antall masker og sånn. Og så lagde jeg hullrad øverst, så jeg kunne ha bånd i, så den ble litt vid.
Bedre at den ble litt stor, enn at den ble litt for liten.

Gav mersmak å lage dukkeklær! Så det kommer nok mer etterhvert...

1 kommentar:

Livet på hauge sa...

Så utrolig fint det ble. Har lurt litt på om jeg skal strikke litt dukkeklær,har nemlig en bok full av nydelige plagg til dukken.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...