onsdag 2. mars 2011

Prematurtepper og søskenkjærlighet

Når man er bitte liten, og gjerne skulle vært mange flere uker i mammas varme, lune mage, så er det godt å ha noe å varme seg litt ekstra på.
Derfor har jeg strikket et par prematur babytepper.
Ett til ei lita jente, og ett til en liten gutt.
Idèen fikk jeg fra et forum, hvor det var en svær strikke kampanje, hvor alle strikket prematur tepper, luer og votter.
Innsamlingen har fått egen blogg! Dersom du vil bidra, må du gjerne klikke deg inn her
Men med meg gikk det nok litt treigere. Så det siste ble ikke ferdig før i går, og pynten heklet jeg i dag.
Jenteteppet fikk beige heklet kant, og en søt heklet rose.
Jeg hadde egentlig tenkt å hekle rose på det andre teppet også, men så fikk jeg en idè, og da ble det nok heller bil på det teppet.

Heklebil

Legg opp 21 luftmasker.
1. rad: 1 fastmaske i 2. luftmaske fra nålen, 1 fastmaske i hver av de neste 19 luftmaskene. Snu.
2. rad: 1 luftmaske (=1.fastmaske) 1 fastmaske i de neste 19 fastmaskene. Snu.
3. og 4. rad: Som andre rad
5. rad: 1 kjedemaske i første fastmaske, 1 fastmaske i hver av de neste 18 fastmaskene. Snu.
6. rad: 1 kjedemaske i hver av de neste 6 fastmaskene, 10 dobbeltstaver i den 3. fastmasken, 1 kjedemaske i den 3. neste fastmasken, 1 kjedemaske i de 6 siste fastmaskene.
Dersom kantene er litt taggete, kan du hekle 1 omgang kjedemasker rundt bilen.

Hjul

4 luftmasker sammen i den ring med 1 kjedemaske, 2 luftmasker, 12 staver i ringen. 1 kjedemaske i 2. luftmaske.

Til slutt kantet jeg bilen med kjedemasker rundt hele bilen i svart. Og sydde på vinduer.


Se for et herlig syn som møtte meg for et par kvelder siden, når jeg skulle sjekke barnerommet.
Hun hadde våknet av at han kom og la seg, og så hadde de tullet og tøyset en god stund, før det plutselig ble helt stille.
Sånn, veldig veldig stille.
Han hadde tatt henne over i sengen sin, og så hadde de sovnet begge to oppi der.

1 kommentar:

Gerd-Marie sa...

Å, så skjønne! :) Dette hadde jeg oversett da jeg leste innlegget første gang. Gode storebroren!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...