fredag 17. august 2012

Puff Daddy's baby

Forrige uke kom det pakke i posten til meg. Jeg hadde nemlig bestilt ett nøste i fargen sitrongul, fra pickles.
Jeg har nemlig siklet og siklet på puffen de har inne på kremmerhuset akkurat nå, den der fine i guuuul.
Men prisen ble litt stiv for min del, så da bestilte jeg litt garn....

 Sånn, bare bitte lite nøste liksom... og det var ikke nøstet opp engang, det var bare trykt inni posen, og vellet ut i store mengder når jeg åpnet pakken. Så jeg måtte nøste opp, og satt i timesvis med det, før jeg kunne begynne å tenke på å strikke noe.
Oppskriften fant jeg inne på pickles (her)

Og slik ble min...
Hadde tenkt å putte oppi sakkosekken som går i lekkert mørk turkis grønn aktig, med masse biler i alle farger på. Den blir ikke så mye brukt heller for tiden. Men uansett hvordan jeg prøvde, så gikk det ikke. Enten var det puffen som var for liten (kan aldri tro det), eller så var sakkosekken for stor. Eller så var det bare meg som virkelig ikke fikk det til.
Endte opp med at jeg tok dyna til minisjefen inni. Lånte dyne fra supertante på loftet (i påvente av at jeg skal kjøpe ny til minisjefen), og fikk fullført den tilslutt.
Og den ble akkurat så gul, og lekker og søt og sånn, som jeg hadde tenkt. (minus at det ser ut som den har fått rumpe da, der jeg har sydd sammen kortsidene bare litt for stramt).

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...