fredag 28. september 2012

Kjøkkenet vårt

Ett av favoritt rommene i leiligheten er definitivt kjøkkenet mitt. 
Det er så utrolig god plass der, stort og lyst, og masse skap. 
Og endelig har jeg fått somlet meg til å fått tatt bilder.
 
 Metall postkort i retro stil, og oppbevaringsglass fra Ikea. Merket med dymo label.
 
 Duken er fra Harry Camping, en lokal butikk som selger retro og vintage ting. Gardinen er fra Ellos. Turkis krakk fra Ikea. Og den gamle barnestolen, som har gått i arv, og er godt brukt i familien. Har fått ett strøk med maling, når rampen var liten.
 
 Norske epler (som lukter fantastisk godt!), en gammel te-boks jeg har rappet av mamma. Og bokstaver i vinduet.
Den fantastiske kjøkkenvekten jeg har blogget om tidligere, har fast plass på benken. På andre siden er en retro corneflakes boks, og en boks til kakepynting utstyr, også i retro stil.
Plastposer oppbevares i pose-posen, som jeg kjøpte på julemarked.
 
 Klokke fra Ikea, med ny bakgrunn, og tall. Den hadde egentlig hvit bakgrunn og svarte tall, men måtte ha litt farge i den. Og da ble det turkis med grønne prikker. Søte små oppbevaringsbokser til pynt på strykeskapet.
 Norgesglass og oppbevaringsglass med sjokolademelk og kaffe. De gamle brikkene, som jeg husket vi hadde når jeg var lita (som jeg også har knabbet av mamma). Ett aluminiumsskilt. Og en kritt tavle (som skal males i annen farge på rammen etterhvert, ikke kommet så langt enda).
 Søppelbøtter fra Ikea, som ikke er til søppel. En er til tomme flasker, og den andre er til papp og papir. Fordi alle tar feil, har jeg merket de med dymo label (naturligvis).
 Skapet på veggen inneholder ett integrert strykebrett, fra når huset var nytt. Kalender med retro trykk kjøpt på Rom for mer.
 Barnehjørnet på kjøkkenet. Ett prosjekt jeg snart er ferdig med. Bordet skal males, og få på seg rød duk med hvite prikker (fra stoff og stil). Boksene er fra kremmerhuset. 
Aluminiumsboksen i midten er egentlig en boks til hermetisert frukt. 
Men har fjernet etiketten, og limen, og limt på en dymo label.
En boks er til store farger, en til små, og en til malekoster og vannmaling.
Har også tenkt å få opp en korktavle bak, etterhvert. Den må bare males først...

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...