torsdag 18. oktober 2012

Hjemme med sykt barn

 Liten minisjef ligger strekk ut, stakkar. Begynte å bli snørrete og forkjølet på mandag, men fikk først feber på tirsdag ettermiddag.
Hun var i fin form på morgenen, men når jeg hentet henne i barnehagen, merket jeg med det samme at hun ikke var helt i form.
Hun var mer sliten enn hun pleier å være når hun har vært i barnehagen, ville ingenting. Hadde ikke lyst på noe mat, bare smoothie.
Så jeg tok tempen på henne når vi kom hjem, og da var den 38,5. Den steg mot sengetid, og var 39 før hun la seg. Så jeg gav henne en stikkpille, og la henne.
Ett par timer seinere våknet hun og gråt litt, jeg tok henne opp, og gav henne litt å drikke. Hun kjentes iskald ut. Og tempen var 35,2! Sjekket for sikkerhetsskyld med 2 termometer, og flere ganger. Og fikk samme resultat.
Ringte legevakten, og legen jeg snakket med trodde meg jo ikke før jeg sa at jeg var barnepleier, og brukte det kortet for å bli tatt på alvor.
Måtte se det ann til dagen etterpå, og ta henne med til legen da.
 CRP var bare 8 (må være over 10, minst, før det blir sett på som unormalt.), og hun hadde bare litt røde hovne mandler. Litt hoste, men den var ganske overfladisk. Så jeg fikk beskjed om å fortsette å gi henne drikke og smoothie, og holde henne hjemme til hun var frisk igjen.
Hun fikk ikke noe medisin, men det ville hun ikke ha heller.
 Fikk fint armbånd, for hun var så flink å holde hånden sin stille når de stakk henne for å ta blodprøven. Og det er hun veldig stolt over nå.
Lille skatten min har kapitulert på sofaen i dag. Har stigende feber, og jeg strikker mens det knitrer i ovnen.
Glad-nyhet er at symaskinen min er i hus igjen, og første julegaven er kommet i hus.
En tripptrapp stol, som skal males og freshes opp, og som blir å komme i bruk så fort den er ferdig. *glede seg*

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...