søndag 21. oktober 2012

Redesignet babystrikk

Når rampen enda var i magen min, begynte min mor på en nydelig jakke, som hun tenkte å strikke til han. Jeg visste ikke om det ble gutt eller jente, så hun valgte fargene ut i fra det. Men hun ble dessverre aldri ferdig med den.
 Så har den ligget siden den gangen, i en pose, uten oppskriften. Jeg tok den frem igjen, og begynte for ett par uker på den igjen. Strikket den armen som hun hadde begynt på, ferdig, men mye lengre, måtte telle meg til når hun hadde økt. Og ikke minst, bolen, var jo ett kapittel for seg selv. Hvordan skulle jeg få det fint, uten at den spriket. Jeg valgte å sy igjen knapphullene, som hun hadde strikket inn, og ta knapper øverst på jakken isteden. Og avsluttet med hvit, når alt skulle settes sammen. Brukte raglanfelling, og forskjellig restegarn.
 Slik ble den når den var ferdig strikket. Har vasket den, og strukket den, så det ikke vises at det er ulik kvalitet på garnet. Og i dag brukte minisjefen den.
 Den var kjempe søt på. Fargene er helt nydelige sammen. Akkurat passe sukkersøtt, og litt fresht med de friske fargene og knappene.
Skal få tatt bilde med hele jakken etterhvert, men var litt vanskelig å få tatt godt bilde av henne i dag. Hun ville ikke sitte stille nemlig, så fornøyd med at hun endelig var frisk.

1 kommentar:

Marianne Stokkeland sa...

Så stilig, du er så utrolig flink. Imponerer stadig :)