torsdag 8. november 2012

Papir ornamenter

Enda mer førjulsforberedelser ble det i dag. Jeg så nemlig tutorial på noen lekre papir ornamenter, som passer perfekt som vinduspynt, inne på bloggen Pattern Like.
Der får du også kjøpt ferdig utskårdede sirkler, som kan brukes til ornamentene. Men jeg syns det var like så greit å skjære ut selv.
Og så hadde jeg jo også en sirkelkutter liggende, så da var det lett som en plett. 
Det tok bare litt tid.
 Jeg hadde jo først tenkt at ungene skulle få være med å lage disse, men det var en smule ambisiøst. Papiret jeg brukte er restepapir som jeg har i en egen boks i hobbykommoden min. Det meste av det er litt av den tykkere typen, så det var litt knotete å få brettet. Rampen prøvde seg på ett par, men ble fort lei.
Og sa at det fikk jeg greie å gjøre selv.
 Til hver ornament trenger du 20 papirsirkler i samme størrelse. Mine ble ikke heeelt identiske, for hadde ikke tolmodighet til det. Så de ble litt forskjellig størrelse, men siden de fleste har mønster på begge sider, så gjorde det ikke noe syns jeg.
Og så var det bare å brette dem rundt en trekant, som jeg hadde klippet til. Og lime dem sammen.
Men jeg syns det var lite med bare en sånn kule, så tok litt i, og lagde 4 stk.
Har tatt i broderingstråd med perler i begge ender, som pynt. Og valgte litt varierende lengde på tråden, så de kunne henge i litt ulik høyde i vinduet. 
Jeg ble veldig fornøyd iallefall. Og så er det litt kjekt å smugpynte bitte litt til jul. De er jo ikke typisk juleaktige heller, med bare julepapir, så da kan de jo henge fremme nå syns jeg.

2 kommentarer:

Junette sa...

Så fine de er. Tak for kommentaren på min blog. :-)

Anonym sa...

[p]Whether in formal [url=http://www.ukllouboutinshoes.co.uk]christian louboutin pumps uk[/url] or informal social accasion, you can see the Christian Louboutin . The coupon for the January 13th deal is 15% off a Chocolate Chrisitian Louboutin , with the required flatbread purchase . Christian Louboutin's line of luxury shoes was motivated by the bedecked showgirls he saw perform in variant Parisian [url=http://www.ukllouboutinshoes.co.uk]christian louboutin uk[/url] clubs . Both shaped the distinctive features of louboutin boots and Christian [url=http://www.ukllouboutinshoes.co.uk]christian louboutin shoes outlet
[/url] Louboutin boots are well known Signature red sole and high heel . And the most important: [url=http://www.ukllouboutinshoes.co.uk]christian louboutin shoes uk[/url] select only for comfortable shoes, dressy but not too trendy because that茅聢楼忙陋職 the type of shoes that will continue to be used by you . Arrive together with the well known christian louboutin cheap

Regardless if you are looking for brand spanking new inspirations or simply not likely, christian louboutin may give greatest sensation . In fact, the charming may cost you a lot of money . Some of these ladies have found a trick to owning this fashionable European brand at costs they can pay for by buying wholesale Christian Louboutin [url=http://www.ukllouboutinshoes.co.uk]christian louboutin wedding shoes uk[/url] shoes.[/p]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...