tirsdag 8. januar 2013

Klassisk barnestrikk, genser nr 625

 Før jul var jeg så heldig å få vinne den nye strikkeboken Klassisk barnestrikk, 
og materialpakke til forside genseren, nr 625.
 
 Jeg rakk akkurat å begynne på den før jul, og strikket på toget oppover, og i romjulen.
Genseren ble ferdig for ett par dager. Og sånn ble den.
 Jeg strikket størrelse 4 år, og var ikke så nøye med strikkefastheten som jeg kanskje burde vært. Men genseren ble veldig romslig, og hun har nok noen år på å vokse skikkelig inn i den.
 Jeg la også litt ekstra godt i når jeg strikket ermene, og strikket dem nesten 1 cm lengre enn det sto på oppskriften, så de må vi nok brette opp en stund fremover.
Ikke hjelper det at minisjefen min er litt lita av seg heller. Hun kunne absolutt helt sikkert hatt størrelse 2 år i den, men det visste jeg jo ikke før jeg tok fatt på arbeidet.
Mønsteret på rundfellingen og ermene er nydelig! Og genseren er strikket i deilig og mykt mini alpakka garn. Så det ble en utrolig lekker genser!

Dagens "lille" prosjekt, er derimot en smule uoverkommelig! Jeg var så heldig at jeg fikk en halv svartsekk med hvitt garn, som ikke er nøstet opp. Så i dag skal jeg nøste opp det, er planen. Og så skal det på sikt bli matroskjole og vest til minisjefen og rampen til 17.mai utav det.
Bare bildet av matroskjolen jeg skal strikke, er motivasjon i seg selv, når jeg sitter her og nøster floke på floke.

1 kommentar:

Åse sa...

Så søt genser :) mye bedre med for stort enn for lite iallefall ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...