onsdag 30. januar 2013

Pepperkake baking

 Om enn litt forsinket, så fikk vi endelig bakt litt pepperkaker. Vi skulle liksom rekke det før jul vi, men da var det så mye annet som skjedde. Så da ble det i dag heller.
Minisjefen er hjemme og bare slapper av og koser seg i dag.
Ute blåser og regner det så masse, at da er det godt bare å være inne.
Hadde jeg ikke visst bedre, hadde jeg trodd det var høst. 
 Hun syns det var kjempe stas å stikke ut. Og merker helt klart forskjell på gutt og jente der. Hun er mye mer tolmodig med sånne ting. Mens han fort mister konsentrasjonen, og syns det er kjedelig å stikke ut pepperkaker.
 Sminket seg selv i dag, med sminken hun fikk i advendtskalenderen sin. Vi hadde kjøpt Disney Prinsesse kalender, og jeg trodde jo at det var neglelakk og hårstrikker og sånn inni. Men nå har hun altså ett godt utvalg i alt mulige slags leppestifter, lipglosser, øyenskygger og neglelakker.
Hårbåndet er fra Noa Noa, vesten hennes har jeg blogget før, den er hjemmestrikket.
Genseren fra cubus, med fin paljett pyntekrage, og shortsen fra accessorize sin barnekolleksjon, Angels. Hårsløyfe fra H&M.
Vi har mange ulike pepperkakeformer, alt fra prinsessekroner, Hello Kitty, til tog og haier osv, og de vanlige med hjerter og stjerner.
Noen av dem er kjøpt på ebay, noen fra kremmerhuset, og litt fra pepperkakeformer.se (link her)
De er kjappe på leveringen, og har ett ekstremt stort utvalg av det meste innen pepperkakeformer.
Og så kan de også brukes til å pynte opp brødskivene i matboksen, eller skjære opp frukt med.
 Vi fikk 2 brett med pepperkaker, av en halv Ikea deig. (ja, jeg jukset med deigen, og den er ikke hjemmelaget). Andre halvparten av deigen brukte jeg faktisk før jul, når jeg og rampen hadde bakekveld, etter at minisjefen hadde lagt seg en kveld.

 Etter bakingen, er det spising som er på tapetet. Hun elsker pepperkaker, og storkoser seg med å se på Jordbær Matilde på Netflix, og spise pepperkake. Sniker seg inn på kjøkkenet og tar noen flere, når hun tror jeg ikke ser henne.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...