torsdag 7. februar 2013

Liv Laga babyjakke til skjønne lille tullemor

Siste strikkeprosjektet er fra babysettet til pickles; Liv Laga babysett. 
Denne herlige pickles oppskriften fikk jeg prøvd meg på til datteren til ei god venninne av meg. Den er så utrolig fin! Og kjempe kjekt mønster å strikke. 
Så får nesten lyst til å strikke en slik til minisjefen også, men oppskriften er bare i 0-3 mnd, 3-6 mnd og 9-12 mnd. Men jeg strikker litt løst, har strikket str 9-12 mnd, og brukte pinne 3,5. Allikevel er det god plass i jakken, så hun kan ha den lenge. 
Garnet er sandes sitt alpakka garn, godt og mykt. Stripene er i lyserosa, lyseblå, lysegrønn og en fin rød. Kjempe fin fargekombinasjon.
Oppskriften har 2 varianter, enten vevstrikk mellom hver rille, eller mellom doble riller. Her har jeg strikket mellom hver rille. Da ble det ekstra mye farge og mønster på jakken.
Og prikken over i'en er hjerteknapper i tre. Så lekkert sammen!
Fornøyd lita tulle i ny god jakke!

1 kommentar:

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...