tirsdag 19. februar 2013

Prinsessekrone pannebånd (med oppskrift)

Pannebånd en prinsesse verdig! Forrige uke fikk jeg forespørsel om jeg kunne strikke matchende kronepannebånd til mor og datter. De ble så fine, at jeg strikket ett til minisjefen også (som matcher den nye strikkekåpen jeg straks er ferdig med).
Materiale:
Sandnes Garn sitt smart superwash garn på de to minste pannebåndene, og babyull med dobbel tråd på det største pannebåndet. Den lilla heklede kanten øverst er også smart-garn.
Godt og mykt, og klør ikke. Inni har jeg sydd i rosa fleece, sydd på for hånd. Dette gjør også at de er litt mer isolerte.
 Slik gjorde jeg:
Jeg la opp 12 masker på pinne nr 3. Strikket rillestrikk, og begynte å øke på 2.rille fra oppleggskanten. Økte til 17 masker, på annenhver omgang fra retten.
Videre felte jeg igjen en maske, på hver pinne fra retten, og gjorde dette til jeg fikk mange nok spisser.
Den minste str 0-3 år har 6 spisser, fra 3 år har 7 spisser, og voksen størrelsen har 8 spisser.
Siden de blir veldig elastiske, er det bare å prøve seg litt frem.
Jeg sydde så sammen kronene, før jeg sydde i fleece foret, og heklet tilslutt kant med fastmasker øverst. På toppen av spissene, la jeg på en luftmaske for å definere spinnen enda bedre.
Kjempe lett, og veldig søte pannebånd.

2 kommentarer:

Livet på hauge sa...

Så fine dei blei. Trur jammen meg eg låne oppskrifta di og lager ett til mi prinsesse seinare i kveld. Så lurt det var med fleece inni. Blir nok varme og lune for liten og stor.

yummy mummy sa...

Tusen takk for det (og tusen takk for kommentar!!) :) bare å låne i vei =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...