mandag 11. februar 2013

Temabursdag: Ugle

Dette skulle egentlig ha vært blogget for lenge siden, for nå er det ikke så veldig mange mnd til minisjefen har bursdag igjen. Så dette innlegget kommer sent, men godt.
I god tid i forveien begynte vi å planlegge, og kom frem til at det var ugletema hun ville ha.
Ugler er kjempe søte, og har vært veldig populære både til dekorasjon mm i det siste. 
 Kronen er laget av rosa papp, den var ikke lang nok, så jeg limte sammen 2 A4 ark, og sydde med symaskinen oppå, for å få en fin effekt. Det kommer ikke så godt frem på bildene, men den er pyntet med blomster, rosa perler, og den uglen som gikk som gjennomgående tema i bursdagen.
.
 En av gavene fra meg og storebroren var denne super søte uglesekken, fra babymaisen
Det er både sekk og har med understell i plast, så den kan lett kan brukes til trillekoffert.
 På kommoden kan du såvidt se godteposene fra panduro, med ugler på. Det er de samme papirposene jeg brukte til rampen sin batman bursdag. Kjempe praktisk! Og miljøvennlig.
 Babyborn dukke fikk hun også! Det var stor stas, for til da hadde hun bare hatt små dukker på 30 cm, så når hun begynte å bli så stor jente, var det på tide med storjente dukke.
Hun fikk flere hjemmestrikkede klær til babyborn, så kjekt å lage. For det går så fort.
Både på bordet, og flere steder i taket hadde vi hengt opp rosa pomponger laget av store rosa servietter fra Ikea. Det er også kjempe populært å pynte med akkurat nå. Og kjempe dekorativt.
Jeg hadde laget bursdagsbanner med navnet hennes, med samme uglen, men det glemte jeg å ta bilde av ser jeg. Hadde også hengt opp rosa og hvite ballonger, og rosa pyntebånd og perler som pynt i taket på stua. 

 Bordet var pyntet med rosa pappkrus, tallerker og servietter med hvite prikker. Serviettene hadde fått serviettholdere med ugle.
Telysene på bordet var rester etter barnevelsignelsen til minisjefen, og de var naturligvis også rosa. 
Også brusen var rosa (pink panterbrus med forkledning) Ugletrykken hadde jeg laget selv i photoshop, og skrevet ut på papir. Jeg hadde limt det på såpeboblene i godteposene (som heller ikke er tatt bilde av, dessverre).
Maten som ble servert var pølse med brød til barna, og pastasalat med pesto, pinjekjerner, fetaost, kylling og hvitløksbauguetter ved siden av. Så enkelt, og veldig veldig godt.
Jeg har ventet med rene barneselskap med barn fra barnehagen til ungene er 4 år. Det er veldig greit å vente til man er ganske sikker på at de fleste er bleiefri (!) og store nok til å gå alene. Hvis ikke kommer det også masse foreldre, i tillegg til masse barn.
Så i 3 årsdagen hadde vi invitert familie, og 3 vennepar.
 Til dessert ble det servert cupcakes med jordbærsmørkrem og rosa perlesukker, i rosa cupcake former fra kremmerhuset. Kakefatet er pyntet med sommerfulger og rosa perler (også samme pynten som ble brukt i barnevelsignelsen hennes).
 Og naturligvis sjokoladekake, med bringebærsmørkrem og ugle, og polkadotter laget av marsmellow fondant. Uglen gikk veldig fort og greit og lage. Og ble sååå søt.
 De rosa lysene er fra søstrene grene.
 Ellers ble det servert is med jordbærstrø, jordbær og bringebærkarameller fra dropsen. De er knall gode!
Kjolen minisjefen hadde på seg er fra Rare Editions, kjøpt på ebay. De har sååå mange søte kjoler i det merket, og ikke minst er det veldig veldig billig å kjøpe på ebay.

 I skrivende stund har hun allerede begynt som smått å planlegge hvordan bursdag hun skal ha i år. Gleder meg til å komme igang, men gleder meg også til den er vel overstått.

God mandag!

1 kommentar:

Kari Petrine sa...

:D Så flott blogg du har.
Fant den via google, da jeg leter etter inspirasjon til uglebursdag.
Dette innlegget var midt i blinken! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...