tirsdag 5. mars 2013

Enkel vest med fargerike detaljer

Minisjefen har fått ny vest. Strikket etter pickles sin oppskrift "enkel vest". (oppskriften her). Men jeg liker jo å gjøre ting litt mitt eget, og å holde seg til bare oppskriften, og ikke gjøre litt endringer på den, er jo ikke helt meg.
Så jeg strikket noen lommer til vesten, en lys lilla, og en lyseblå, minisjefen valgte selv ut fargene. Mammaen hadde jo egentlig tenkt å bare ha dem rosa, og rosa knapper. Men slik ble det da altså ikke.
For hun ville ha en rosa og en blå knapp også. I oppskriften sto det at man skulle ha ekstra knapphull bare på de to største størrelsene, men jeg ser nå at jeg fint kunne hatt ett til knapphull midt i mellom de to som var. Det ble veldig stort mellomrom mellom dem.
Men minisjefen var fornøyd hun, så da blir den bare slik, så får jeg heller legge inn ett knapphull til på den neste jeg strikker.
Det er jo så praktisk med sånne vester, for de varmer så godt, og da er det godt å bare ha utenpå både nå mot våren, og for å pynte litt opp med bukse og genser mot høsten igjen.
Garnet jeg har brukt er drops sitt Alaska garn, i farge nr 49. Lommene er strikket av restegarn, og knappene er fra panduro.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...