tirsdag 26. mars 2013

Påske hjemme hos oss

Endelig påske, og lov å pynte litt igjen. Det ble jo så tomt når julepynten forsvant i januar.
Så da er det etterlengtet å få inn litt pynt igjen, for maksimalisten, meg.
Jeg elsker pynt og dill, og da er høytider perfekt for meg, for da får jeg jo LOV å ha MASSE masse mere pynt enn til vanlig. Det er deilig det.
 Påsken hjemme hos oss, består ikke bare av gul og grønn, kyllinger og egg, men også pasteller, hjemmelaget, pynt fra barnehage og skole, og så klart, en del retro ting, og litt helt nytt.
Med andre ord, ett herlig virrvarr av masse masse fint og farger. Deilig!!!
I skålen på bordet, er det sjokolademandler, fra kremmerhuset, og naturligvis serviettene fra kremmerhuset, med søt tekst.
 Det kule påskeegget med robottrykk kunne jeg ikke la være å kjøpe når jeg kom over det forrige uke. Kjøpt på Harry Camping i byen min, og sååå fint. Rampen elsker det!
Lyslykten er det rampen som har laget, på skolen, og den kan lett stå fremme hele året syns jeg.

Det er ikke bare i julen at vi drar inn kvist hjemme hos oss, men også til påske, bare i litt mindre format, og med litt annen pynt. Og av et annet tre, så klart, for til påske er det bjørkekvist som gjelder. (OBS! ikke anbefalt for allergikere!)


Årets påsketre er pyntet med samme eggene som jeg har fremme hvert år, men i år har de blitt nye, med lyserosa og lyseblå maling, og hvite prikker, og noen med gullmaling. Noe av pynten på påsketreet er gammel pynt jeg husker mamma pyntet med når jeg var lita. Kjempe koselig!


Også påskeeggene vi har godteri i, har fått bli nye, med pastellfarget maling, washitape på kantene og serviettpynt med decopage.
Jeg syns de ble så fine, og elsker de allerede, selv uten godteri oppi.


Jeg har fått litt dillen på å bruke decopage for å pynte med. Det er jo så lett, og blir så fint.
Serviettene jeg har brukt, er fra kremmerhuset (og har du ikke forstått det enda, så er det kanskje ikke noen tvil, for jeg er veeeeeldig glad i kremmerhuset. De har så mye fint, og til så fin pris. Passer meg perfekt).


Påskegardiner hører også med, iallefall på kjøkkenet. Der har jeg hengt opp de mamma brukte på kjøkkenet når jeg var lita. De er så søte!!! Ute skinner solen, og skulle bare ønske det var vårtemperaturer ute også, men det er det absolutt ikke. På dagtid har vi maks hatt noen få plussgrader her.

 Påskeliljer og snøklokker hører også med. Påskeliljene kjøpte jeg før helgen. Og snøklokkene lånte jeg med meg fra en hekk jeg gikk forbi for noen dager siden. De hadde så mange der, så jeg tok med meg noen, med løken og det hele.
Potten til påskeliljene er egentlig ikke en blomsterpotte, men en metallboks, det har vært guacamole i. Jeg syns de passet så bra! At jeg bare måtte bruke dem.
 Rundt om i hele leiligheten har vi også pyntet med de søte prinse-eggene vi kjøpte fra panduro. Ett hobbysett som var på tilbud i forrige uke.
Minisjefen sine har naturligvis øyenvipper og ballerinaskjørt, og ble veldig veldig sukkersøte i rosa og lilla. Og rampen sine gule og lyseblå ble absolutt ikke sukkersøte, bare kjempe nusselige, med fjæren på skeiven.
Og gullkroner da! Så fint!!!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...