fredag 5. april 2013

Enkel RØD vest

 Lita jente fikk rød vest med rosa knapper i 1 årsgave. Oppskriften er fra pickles (her), men med litt modifikasjoner, for jeg valgte å la fellingen med rillestrikk øverst, bli litt kortere, så den ikke ble så stram i halsen, da jeg syns det så bedre ut.
 Vesten er strikket i 2 ulike ullgarn, ett nøste med rødt restegarn (ukjent hva type), og ett nøste med sandnes minialpakka. Den ble kjempe myk og god, og har god passform.
 Og selv om mange mener at rosa og rød absolutt ikke hører sammen, så syns jeg at det ble helt riktig på denne lille søte vesten. Jeg måtte bryte opp litt syns jeg, så den ikke ble så juleaktig, og litt søtere preg. Da er den også lettere å kombinere med andre farger.
En kjempe deilig liten vest, som kan brukes til hverdags og fest, og er perfekt nå på våren, hvor det kan være litt kaldt.

2 kommentarer:

Livet på hauge sa...

Den vesten har jeg også strikket. Er deilig med slikt arbeid som går av seg selv mellom hendene. Nydelig var den, og knappene passet perfekt. Var i gamledager rødt og rosa var fy...nå er alt lov.

yummy mummy sa...

Ja, og godt er det at rosa og rød er lov sammen, for det er jo så fint =)
Må nok strikke en til i rød med rosa knapper til minisjefen etterhvert også tenker jeg. Den kommer til å passe perfekt fremover, tror jeg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...