tirsdag 2. april 2013

Påsken = lading av batterier og jobbing

Det har blitt veldig lite blogging i hele påsken, men det har sin helt naturlige forklaring. Jeg har nemlig brukt påsken litt til jobbing, litt til avkobling, og masse til å lade batterier, og gjøre seg klar for hverdagen igjen.
Jeg hadde barnefri hele 2 dager!!! Ene dagen uten at jeg engang skulle jobbe dagen etterpå. Så da ble det kino (!) og venninne kos, og soving lenge om morgenen.
Det er jo luksus det! Virkelig. Og ikke minst å kunne dusje uten at det kommer noen inn og ut på badet hele tiden.


Filmen jeg så, var "The Host". Den har fått litt dårlig terningkast, men jeg gikk og så den med åpent sinn. Og ble på langt nær skuffet. Jeg elsket den, men jeg har jo også lest boken, og er absolutt ikke enig med filmpolitiet i at det er en dårlig film. (Filmpolitiet har vel og merke heller ikke fått med seg hvorfor Søkeren er så besatt på å finne opprørerne, men dette kommer veldig godt frem på slutten av filmen)



I korte trekk handler The host om en rase romvesen som har tatt over jordens mennesker, og prøver å gjøre jorden til ett bedre sted. De ønsker fred og harmoni, og mener at menneskene har feilet i måten vi har tatt vare på planeten vår på. De tar derfor over menneskenes kropper, og bruker dem som verter, for å ta over planeten, og gjøre den til ett bedre sted.
En liten gruppe mennesker har overlevd, og gjør opprør mot invasjonen, de lever i skjul, og kjemper for å overleve. Melanie er en av dem, hun prøver å beskytte de hun elsker, og bryr seg om.
Når hun selv blir overmannet, og invandert av en "sjel", nekter hun å gi slipp på kroppen sin. Det blir en indre kamp, mellom Melanie og "Vandrer" (les: sjelen som har tatt over Melanies kropp kaller seg Vandrer).
Melanie viser "Vandrer" minnene sine, og følelsene sine, gjennom drømmer og syn. Og greier etterhvert å overbevise "Vandrer" om at menneskene slett ikke er onde, slik romvesnene har trodd.
"Vandrer" gjør dermed opprør mot sin egen art, og gjør alt hun kan for å beskytte menneskene.


Og nei, jeg har aldeles ikke glemt at det er trekning av give away i kveld!!! Men jeg hold på å glemme det, og når jeg kom på det, så tok det jo fort litt tid å skrive på alle loddene, og klippe ut alle for hånd.
Men det kommer i løpet av nærmeste timen.
Kjempe spennende!!!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...