tirsdag 14. mai 2013

God mandagslunsj

I går hadde jeg minisjefen hjemme, siden jeg jobbet hele helgen, og ikke hadde sett henne siden fredag.
Da koste vi oss med å leke med barbie, rydde litt, og lage en ekstra god lunsj, akkurat sånn mat som vi liker best begge to. Men som rampen ikke er fullt så glad i.
Derfor er det best å lage slikt når han er på skolen.
Vi blandet pesto, soltørket tomat, fersk bassillikum, finhakket spekeskinke og 2 ss med rømme i hurtigmikseren, og fikk en god paste.
Minisjefen var kokk, og hadde for anledningen lånt ett av forkleene jeg selv brukte som liten. Hun elsker rømme, og måtte smake litt på litt av hvert når vi lagde maten.
 Så kokte vi passelig mengde med spaghetti, de er brekt i 2 før de er puttet i ikea glass som står på benken min til pynt. Når de er knekt i 2, er de også mer barnevennlige, og jeg slipper å skjære opp maten til minisjefen når vi skal spise. Som også er ganske praktisk.
 Røre litt i pastaen er viktig. Krakken minisjefen står på er fra ikea. Og pastaskjeen er fra søstrene grene. (elsker mintgrønn!!!)
Og vips, ferdig. Blander ikke engang i smør i pastaen etter den er ferdig, for blandet inn røren jeg hadde på, og vips, akkurat passelig krydret, og veldig veldig godt.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...